Vliv postojů učitelů na výsledky žáků ****************************************************************************************** * ****************************************************************************************** Pozvánka na přednášku v rámci Vědeckého semináře KMDM. Vliv postojů učitelů na výsledky žáků Výzkumy efektivity školního vzdělávání prokázaly výz a postojů učitelů pro učení žáků. Přesvědčení určují myšlení a chování učitelů a zásadně o výsledky žáků, i když to mohou činit nepřímo. Změna přesvědčení je nezbytným předpokladem postupů a chování. Výzkumy přesvědčení a postojů jsou založeny na rozmanitých konceptech. vztah akademického optimismu a výsledků v matematice u žáků druhého stupně povinného vzděl navazuje na předcházející výzkumy, které potvrdily relevanci tohoto konceptu pro český vzd Analyzovaná data byla získána v rámci longitudinálního výzkumu CLoSE v říjnu 2012 a v květ obsahovala data ze 124 základních škol a 39 víceletých gymnázií, 4798 žáků a 1469 učitelů. strukturní modelování prokázalo statisticky významný vztah akademického optimismu učitelů matematickém testu i při kontrole vstupních vědomostí a dovedností a socioekonomického sta i školní úrovni. Prokázalo však také závislost postojů učitelů na složení žáků. JANA STRAKOVÁ, ÚVRV, PEDF UK