Francie zpřísňuje zákon, který zakazuje mobilní telefony v základních školách. Během vyučování je mají žáci odkládat do zvláštních skříněk. „Já si myslím, že je to správný zákon,“ říká rektor Univerzity Karlovy Tomáš Zima.
„Že někdo bude dvě hodiny bez mobilu, pak bude přestávka a pak zase bez mobilu? Já si myslím, že to duševnímu rozvoji dětí neublíží. Možná naopak,“ uvažuje Zima. „Ve škole se máte učit a k tomu mobil nepotřebujete.“Žák by podle něj měl být plně ponořen do vzdělávacího procesu. „Mobil jistě potřebuje, aby zavolal svým rodičům nebo kamarádům. Ale to vydrží,“ říká Zima. „Telefon řadu lidí rozptyluje, řada už je tím posedlá, aby jim náhodou neuteklo něco na Facebooku nebo jiných sociálních sítích.“Žáci ztrácí schopnost komunikovatNadužívání smartphonů podle Zimy vede ke ztrátě komunikačních dovedností. „Často vidíte řadu mladých lidí sedět naproti sobě, mají sklopené hlavy a dívají se, co se děje v okolí. Ale aby si uměli dobře popovídat s tím kamarádem, který sedí proti nim? To je těžší.“„Četl jsem i studii, že když si píšete poznámky rukou, tak si to lépe pamatujete, protože je to kombinace více prvků pro centrální nervový systém, než když to různě dáváte do těch tabletů a mobilů.“