Perspectives of Prague
Výstava studentů programu Erasmus+
Kurs vedla MgA Sylva Francová, http://www.sylvafrancova.com/
Výstava , která se od 26.1.2017 do 9.2.2017 koná v prostorách Pedagogické fakulty UK v Praze, představuje fotografie studentů programu Erasmus+ z jednosemestrálního kurzu předmětu "Fotografie".
Praha bývá zobrazována mnoha různými způsoby a není jednoduché najít vlastní cestu. Dívat se na Prahu ne jako turista, který loví nejdůležitější pamětihodnosti, ale přijít s vlastním pohledem, ukázat něco neokoukaného, vlastní příběh či pohled. Studenti se o to pokusili a každý ve svém souboru ukazuje osobitý pohled na Prahu. Jako většina lidí v současné digitalizované době, byli i studenti zvyklí fotografovat hlavně mobilem. Ale během pobytu v Praze si část studentů (dívky z Německa) koupily starší analogové fotoaparáty a to velmi ovlivnilo jejich práci. Nadšeně se vrhly do fotografování a objevovaly pro ně nový svět černobílé fotografie, kdy je způsob přemýšlení a rychlost práce tak odlišný od super rychlého mobilního záznamu.
Lucca Küchler fotografovala chátrající a nevzhledné budovy daleko od centra, ve kterých našla postupně ukrytou a zapomenutou krásu.
Maritta Staab se inspirovala fotografiemi Vltavy od Jana Reicha a vytvořila soubor zobrazující cestu po vltavských nábřežích. Fotografie instaluje s důrazem na horizontálu inie hladiny Vltavy.
Nicolas Namouchi se přes velmi esteticky působící fotografie pamětihodností dostal k výtvarným a s barvou až malířsky zacházejícím fotografiím detailů a tajemných míst Žižkova.
Pauline Vitton, stejně jako její spolužák, putovala žižkovskými ulicemi. S hlavou vzhůru zachycovala pohledy na - z tohoto úhlu často nepozorované - fasády domů. Fotografie upravovala později digitálně a zdůrazňovala symetrii a geometričnost.
Zuzana Lúčanová se chtěla vyhnout fotografování často přeplněných a špinavých ulic a zaměřila se na části mostů a oblohu nad nimi. Vytvořila minimalistické obrazy s horizontálními liniemi drátů a vertikálními sloupy osvětlení, ukazující klid a snovou atmosféru bezčasí.
Anna Herr zobrazuje detaily staveb a budov skrz odrazy na povrchu bloků otáčející se hlavy Kafky od sochaře Davida Černého.
Elisa Hoheisel vystavuje fotografie jednoduchých, náhodně vzniklých zátiší na stole. Ve starém, omšelém bytě, sdíleném s dalšími studenty, je pro Elisu stůl středobodem jejího sociálního i emocionálního života v Praze.