Ceny Eduína získaly simulace o protektorátu a Dětská univerzita ****************************************************************************************** * ****************************************************************************************** U odborné poroty v letošních cenách Eduína, které jsou ur?eny pro inovativní vzd?lávací pr výuková simulace z období protektorátu ?eskoslovensko 38-89: Atentát. Nejvíce hlas? ve?ejn získala D?tská univerzita Technické univerzity Liberec. Dnes se uskute?nilo slavnostní vyh t?etího ro?níku této sout?že. Nominováno bylo bezmála sedm desítek projekt?, z nichž odborníci vybrali dev?t finalist?. rozhodovalo o absolutním vít?zi i držiteli Ceny ve?ejnosti. Výuková simulace, která kombinuje prvky komiksu a po?íta?ových her, získala po mezinárodní oblasti výukových her také domácí ocen?ní. Za úsp?šným projektem stojí Filozofická a Matem fakulta Univerzity Karlovy a Ústav pro soudobé d?jiny Akademie v?d. Na druhé místo odborníci za?adili Akademii um?ní a kultury Prahy 15 na Základní um?lecké š i. Jedná se o projekt, který nabízí výuku um?ní vedle d?tí také senior?m. Inspirovaly se j republice. T?etí p?í?ku obsadilo Minis?ítání 2015 ?eského statistického ú?adu. Jedná se o projekt, kt ibližuje d?tem ze základních škol sb?r, zpracování a využití statistických dat. Díky D?tské univerzit?, která zvít?zila v hlasování ve?ejnosti, mají talentovaní žáci zákl edních škol možnost vyzkoušet si zábavnou formou studium na vysoké škole a seznámit se s n deckými poznatky. Úsp?ch u ve?ejnosti m?ly také dva projekty zam??ené na historii. Na druhém míst? skon?il v Moderní d?jiny.cz. U?itel?m nabízí 1100 metodických materiál? a 700 soubor? dobových prame a rozši?ován bez podpory státu. Podle pr?zkumu ho využívá 90 procent u?itel? d?jepisu. T?e obsadila simulace ?eskoslovensko 38-89: Atentát. Do Auly slávy byla dnes uvedena Jana Hrubá, která více než t?icet let u?ila v základní ško 1990 dodnes p?sobí v u?itelských asociacích. Mimo jiné je aktivní ?lenkou stálé konference lávání SKAV. Také provozuje web U?itelské listy.